Szervezetfejlesztés
Szervezetet fejleszteni nem lehet; csakis kizárólag a benne dolgozó embereket. Egy szervezet egyenlő a benne dolgozó emberek összességével; ők alakították ki, ők juttatták el oda, ahol most tart, és ebből következik, hogy ők is tudnak ezen változtatni, ha akarnak.
Egyszerűen úgy, hogy megváltoztatják a szervezetről alkotott gondolataikat.
Egy szervezetnek is van biográfiája (a múltban történt események következménye jelen van), van fejlődési útja (a különböző fejlődési fázisok eltérő vezetési módot, kompetenciát és szervezeti felépítést igényelnek), és működését – éppúgy mint az embernél - 3 területre bonthatjuk: van szellemisége – küldetése, alapelvei, céljai, van kapcsolati része – belső kapcsolatok, konfliktuskezelési-kultúra, szabályzatok, és van fizikai megjelenése – költségvetés, külkapcsolatok, iroda.
A szervezet fejlesztésekor a vállalkozásra 7 ablakon keresztül nézünk rá: küldetés, alapelvek, jövőkép, emberek, felépítés, folyamatok, eszközök. Mind a 7 területen összehangoljuk a gondolatokat, tapasztalatokat, elképzeléseket, majd közösen kialakítjuk a megvalósítandó tervet.
Az együttműködésünk nem abból áll, hogy mi kész megoldásokat hozunk. Hiszünk abban, hogy a megoldás elemei és a megvalósításukhoz szükséges képességek ott vannak a közösségben, nekünk csak segíteni kell, hogy előjöjjenek és összehangolódjanak. Módszereink elősegítik a megtapasztalást, belátást és a bevonódást.
Leginkább az a feladatunk, hogy felébresszük az emberekben a motivációt, a belső tüzet – és onnan minden elindul magától.
SZERVEZETI FELMÉRÉS
NYITOTT SZOBA
SWOT8 ANALÍZIS