Szervezeti felmérés
Hiszünk abban, hogy bármilyen probléma is merüljön fel egy cégnél, a megoldás elemei már jelen vannak, és a cég dolgozóiban pedig ott a képesség a probléma lekűzdéséhez. Ezt a tudást csak elő kell csalogatni az emberekből. Ez a fajta szervezeti átvilágítás egyben a cégben rejlő lehetőségeket is feltárja.
Egy komplex kép megalkotásához 3 -féle módon közelítünk:
SZEMÉLYES INTERJÚK
A dolgozókkal interjút készítünk, amelynek alapján feladataikról, motivációkról, emberi alkalmasságukról alkotunk képet. Az interjúk sok információval szolgálnak a cég fejlődési irányának meghatározásához, illetve több problémakört is feltárnak.
TESZTEK
A dolgozókkal két tesztet töltetünk ki:
belbin teszt
szociometria
• KÖZÖSSÉGI PROBLÉMAFELTÁRÁS (=lehetőségkutatás)
Ez a közös munka nem csak a problémákat láttatja mindenkivel, hanem közös-séget is épít. Az együttdolgozás végére nagyban nő az egyének motivációja és összetartó ereje, mert mindenki részt vesz a problémák feltárásában. Minden megoldás a probléma pontos megfogalmazásával kezdődik, sőt ez már tartal-mazza is az első lépést. A problémákat priorizáljuk és csoportosítjuk, majd a fel-merült problémacsoportokon dolgozva, a most tapasztalható és cégben jelenlévő megszokásokat, beidegződéseket ismerjük meg, illetve fordítjuk át a csapat által kívánt új minőségekké.
A vállalkozásokban mélyen, szinte a tudatalatti szinten dolgozik a cégkultúra – „ahogyan mi itt a dolgokat végezzük” (vagyis a szokások, értékek, minőségek, megszokott reakciók). Az itt dolgozók számára észrevehetet-lenül épül be a cselekedetekbe, és hátráltatja a fejlődést. A cégkultúra „tettenérését” tapasztaljuk meg ebben a programban. Ha meglátjuk, meg is tudjuk változtatni.
NYITOTT SZOBA
SWOT8 ANALÍZIS
VISSZA A SZERVEZETFEJLESZTÉS OLDALRA